joi, 14 ianuarie 2010

Lectii de PR de la Google

Ne-am obisnuit cu Google sa surprinda cu produse inovative. Si a surprins atat de mult incat astazi am ajuns dependenti intr-o mai mica sau mai mare masura de produsele lor. Monopolul duce la un deficit de imagine, si probabil ca Google-ului nu ii place sa fie asociat cu "bad guys".

Si iata miscarea geniala. Google a anuntat ca se gandeste sa renunte la China in urma unor atacuri asupra conturilor de Gmail ale unor dizidenti chinezi. Anuntul poate fi citit aici. Ciudate remuscarile astea dupa ani in care a acceptat sa livreze o versiune cenzurata a motorului sau de cautare in China.

Realitatea ar putea fi un pic diferita insa. Pentru a livra o versiune cenzurata a motorului de cautare Google investe bani in content filtering. Content filtering care e greu de facut pentru a fi si eficient. Veniturile din publicitate din China daca nu ma insel reprezinta ~ 1,5% din veniturile lor totale din publicitate. Deci e posibil ca aceasta decizie sa nu ii afecteze aproape deloc financiar.


Deci sa recapitulam:
- pierderi : max 1,5% din publicitate
- castiguri: fara batai de cap cu cenzura

Si mai ales, beneficiul de cavaleri ai dreptatii ... priceless.

Este posibil ca de fapt Google sa inchida o afacere nerentabila si sa traga beneficiile de imagine din asta. E doar o speculatie, dar cine stie....

Niciun comentariu: