luni, 29 octombrie 2007

Brasov - intre frumos si Bucuresti

Am citit week-end-ul asta pe Softpedia un thread pe tema "cel mai frumos oras din Romania". In fruntea listei era Brasovul, si ma gandeam sa fac un mic review pe aceasta tema.

Brasovul este considerat din cate am vazut o destinatie turistica interesanta: oras cu un centru istoric in stare buna, are si munte, e aproape de "Poiana Brasov", de Rasnov, Bran, etc. De altfel, in topul de pe Softpedia iesea chiar pe primul loc. Mie in schimb nu mi s-a parut cel mai frumos oras din Romania.

Mutilat de comunism cu fabrici si uzine, dar si prin dependenta multor locuitori fata de cateva uzine, Brasovul are un puternic aspect de oras muncitoresc al unei ere apuse. Cladirile darapanate si saracia se vad de la distanta, la fel ca fetele triste ale multor locuitori. In centrul sau istoric se afla insa o enclava....

Inconjurat de cateva cladiri de termopane, dar conservat totusi binisor, centrul vechi al Brasovului le ofera turistilor o zona interesanta din punct de vedere arhitectural. Ignorand Mc-ul si cateva banere colorate, centrul vechi poate aminti de o cetate medievala. Cu toate astea, obsesia multor patroni de localuri pentru geamurile fumurii dau o senzatie neplacuta. Totusi, sunt cateva stradute in Brasov care il salveaza de la a fi un oras urat. E o destinatie perfecta pentru un week-end(cel putin pentru cineva care sta in Bucuresti si nu doreste sa mearga prea departe).

Are un centru vechi mult mai bine conservat decat Bucurestiul, insa pe de alta parte niste soferi de 10 ori mai nesimtiti. E o amestecatura de oameni calmi cu balcanici. E pana la urma, granita dintre orasele civilizate ale Ardealului si orasele necivilizate ale Munteniei.

Pentru mine si prietena mea e un loc plin de amintiri frumoase. Prima data cand l-am vazut ni s-a parut groaznic de urat si infricosator. Ulterior insa, am descoperit ca are farmecul lui, chiar daca acest farmec e destul de bine ascus.

Niciun comentariu: