luni, 9 iunie 2008

La ce concert ai merge?

Am primit de curand o intrebare foarte interesanta: "Tu la ce concerte mergi de obicei?".

Adevarul e ca a trecut multa vreme de cand am vazut un concert, si si mai multa vreme de cand am vazut concertul unei trupe cunoscute. Nu cred ca timpul a fost singurul motiv pentru care nu am mai vazult astfel de evenimente. Paradoxal, in ultimul an s-au perindat pe la noi tot felul de trupe mari, variate atat ca stil cat si ca celebritate. Si totusi n-am simtit nevoia sa ma duc.

Imi place rock-ul. Nu orice fel de rock ci cel mai vechi(anii 70-80). Cu toate astea nu-mi plac concertele rock din zilele noastre, pentru ca se manifesta printr-o imbulzeala generala, iar sunetul e de fapt un ragnet pe chitara electrica, fara legatura cu notele muzicale.

Cred ca cele mai bune concerte sunt cele de club. Si nu oricare, ci cele de jazz combinat cu blues. Acolo poti sa vezi atat maiestria instrumentistilor cat si modul in care se naste muzica. Ultimul concert de club pe care l-am auzit a fost in Imperium Pub din Sibiu. E un local tare dragut, aflat in inima Sibiului, cu o trupa extrem de profesionista si o sonorizare foarte buna. Faptul ca localul e de dimensiuni nici mari nici mici ajuta foarte mult la acustica. In plus, decoratiunea da acea senzatie de locatie calda, in care se canta muzica pe bune. Pe langa toate astea mai e un aspect care recomanda acest local: pretul e decend, daca nu chiar mic raportand cu preturile din Bucuresti.

Pretul cred ca e un alt motiv pentru care nu m-am dus la concerte. Nu e neaparat vorba ca nu mi-as putea permite sa dau 150 de RON pe bilet pentru un concert al unei trupe mari, dar totusi, merita? Am auzit ca la concertul Rolling Stones lumea s-a calcat in picioare pentru ca organizatorii nu au adus suficienta apa. Asta e paradoxul evenimentelor organizate in Bucuresti: desi sunt scumpe, nici macar nu sunt impecabil organizate. Din acest motiv, trupele acestea care concerteaza dupa multi ani de cand au fost celebre nu mi se par suficient de interesante cat sa ma duc la concertul lor.

3 comentarii:

Silviu V spunea...

Iti zic eu de ce nu prea ai mai fost la concerte : s-a desfiintat trupa Taxi :)) :)) :))

In alta ordine de idei, eu unu nu ma duc la concerte pentru ca am devenit pensionar. Lucrez incet incet la asta sa-mi scot lenea din mine....

Alexandru spunea...

Apropo de concertele rock din zilele noastre, îți recomand cu căldură Byron, Urma, Kumm (în această ordine). Cântă un fel de rock alternativ, presărat însă cu genialitate. Dacă vrei, îți dau să asculți la serviciu.

Șiiii ...

28 IUNIE
ARENELE ROMANE
ARMIN ONLY
Be amazed!

George Petre spunea...

@Cutulache

De fapt s-a intamplat ceva mai rau decat sa se destrame: a devenit patetica/penibila...

@Lex
Urma ascultam acum 2-3 ani si desi au un sound interesant, suna cam monoton. In plus, nu prea inteleg de ce canta in engleza, ca nu le iese nimic.

Kumm i-am auzit la City FM vorbind si nu mi-au placut deloc.

De Byron nu stiu mai nimic, dar parca vorbeau astia de la CityFm de un concert.

Armin intra la capitolul "Trupe mari". Ma rog, aici nu stiu ce sa zic ca nu cunosc genul.